بن مژه چیست؟ مزایا و معایب
نوشته شده توسط : مهناز محمدی

بن مژه چیست؟

این سخن ناگفته پیداست که تمامی افرادی که دوره آموزش آرایشگری را گذرانده اند الزاما جزو تاتو کاران زبردست محسوب نمی شوند. در نتیجه به منظور کسب اطمینان از توانایی‌های فرد تاتو کننده حتما پیشنهاد می‌گردد که کارهای قبلی افراد تاتو کار را از نزدیک و به صورت زنده تماشا نمایید. فراموش نکنید هرگونه تاتو، جزو موارد حساس و با زمان ماندگاری طولانی هستند. پس یک اشتباه کوچک شما را برای مدت زیادی عذاب خواهد داد.
تاتو بن مژه یکی از بهترین و ساده ترین روش‌ها برای داشتن آرایش دائمی است . در تاتوی بن مژه رنگ دانه‌ها بین ریشه مژه‌ها به صورت منظم تزریق می‌شود. اینکار برای کسانی که چشم‌های درشت و مژه‌های کم پشت دارند نیز مناسب است. همچنین بهتر است قبل از انجام تاتو با عوارض بن مژه آشنایی داشته باشید.

آموزشگاه آرایشگری هنرآموزان تاتو بن مژه را در کلاس‌های دوره آموزش میکروپیگمنتیشن و آموزش میکروبلیدینگ به هنرجویان خود آموزش می‌دهد.
برای آنکه تفاوت دو دوره معرفی شده را بفهمید مقاله تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را مطالعه کنید.

تاتو بن مژه

مزایای تاتوی مژه

اگر هنوز شک دارید انجام بن مژه بهتره یا خط چشم ؟ مزایای انجام تاتو بن مژه را برایتان آورده ایم تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید.

صرف زمان کمتری برای خودآرایی

امروزه استفاده بهینه از وقت و زمان اهمیت زیادی دارد، با انجام این تاتو می‌توانید وقت کمتری برای آراسته شدن خود صرف کنید.

تمیز بودن آرایش چشم

وقتی برای رفتن به مکانی وقت کمی دارید، اگر با عجله چشم‌های خود را آرایش کنید، استرس و لرزش دست باعث می‌شود آرایش چشم تان به هم بریزد و برایتان دوباره کاری شود. اگر از این تاتو استفاده کنید آرایش تمیز و همیشگی برای چشم‌های خود خواهید داشت.

جلوگیری از حساسیت چشم ها

اکثر خانم‌ها چشم هایشان به مواد آرایشی مانند خط چشم و مدادهای مخصوص چشم حساسیت دارند. بر اثر استفاده مداوم از خط چشم و مدادهای چشم و تماس قسمت داخلی چشم با این مواد، چشم‌ها تحریک شده و بیماری‌های غیر قابل جبران به وجود می‌آید.

زیباتر شدن چهره

تاتوی بن مژه چشم با زیبا و جذاب کردن چشم‌ها زیبایی چهره تان را افزایش می‌دهد. برای آنکه بتوانید یک مدل بن مژه چشم مناسب را برای خود انتخاب کنید حتما مقاله آشنایی با انواع مدل چشم را مطالعه کنید.

جلوگیری از چروک شدن پوست چشم و پلک

برای آرایش چشم‌ها می‌‌بایست پوست پلک تا حدی کشیده شود تا خط چشم صاف و زیبایی داشته باشید. پوست اطراف چشم‌ها نسبت به سایر پوست بدن نازک‌ تر است. با کشیده شدن پوست پلک و پاک کردن آرایش چشم، به مرور در پوست اطراف چشم چین و چروک ایجاد می‌شود. اینکار از چروک شدن پوست اطراف چشم هایتان جلوگیری می‌کند.

مناسب برای افراد سن بالا

با گذشت زمان و بالا رفتن سن چشم‌ها بی رنگ شده و جذابیت شان را از دست می‌دهند.
همچنین به مرور زمان خانم‌ها دچار لرزش دست شده و کشیدن خط چشم برایشان سخت می‌شود.
با انجام تاتوی چشم می‌توانید این مشکل را به راحتی حل کنید.

قبل از انجام تاتو پیشنهاد می‌کنیم؛ مقاله دلایل رنگ نگرفتن تاتو را بخوانید تا بتوانید معضلات رنگ نگرفتن تاتو را برطرف کنید.

نکات مهم موقع انجام تاتوی مژه

  • برای جلوگیری از ورم چشم‌ها کنترل فشار دست تاتو کار اهمیت زیادی دارد.
  • تزریق رنگ دانه‌ها بین مژه‌ها می‌‌بایست منظم انجام شود.
  • قبل از انجام تاتوی چشم می‌‌بایست از قطره استریل چشمی استفاده کنید.
  • داروی بی حسی را کمی بالاتر از بین مژه استفاده کنید.
  • اگر می‌خواهید بن مژه پلک پایین انجام دهید، از داروی بی حسی به دلیل رفتن دارو به داخل چشم و ایجاد سوزش و حساسیت، برای این قسمت استفاده نکنید.
  • از بهداشت محل و مهارت تاتو کار مطمئن باشید.

مراقبت بعد از تاتوی بن مژه

  • پس از انجام بن مژه چشم از تابش مستقیم نور آفتاب به صورت خود جلوگیری کنید.
  • چشم‌های خود را 3 روز با آب نشویید.
  • پس از انجام تاتوی چشم از کمپرس یخ به مدت 24 ساعت استفاده کنید.
    برای این کار بهتر است یخ را داخل یک پلاستیک فریزی قرار داده و روی پلک‌ها قرار دهید.
    سعی کنید یخ را برای مدت طولانی روی چشم قرار ندهید چون ممکن است باعث سردرد شود.
  • از روز اول به مدت یک هفته از پماد ویتامین آ چشمی روزی سه بار مقدار بسیار کمی از پماد را با استفاده از گوش پاک کن بر روی قسمت تاتو شده بمالید.
  • از روز اول به مدت یک هفته از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده نمایید.(روزی یک بار با استفاده از گوش پاک کن مقدار بسیار کمی از پماد هیدروکورتیزون چشمی روی قسمت تاتو شده بمالید)

مراقبت بعد از تاتو بن مژه

در آخر به چند سوال پر تکرار شما پاسخ داده ایم

چگونه بن مژه را پاک کنیم؟

پاک کردن تاتو به دلیل خطرات و آسیب‌های احتمالی به چشم غیر ممکن است. به همین دلیل برای پاک شدن آن بهتر است اجازه دهید به مرور زمان کمرنگ شود و از بین برود.

تفاوت تاتو خط چشم و بن مژه چیست؟

برای اینکه بدانید تاتو خط چشم قشنگتره یا بن مژه تفاوت این دو را برای شما آماده کرده ایم. به یک خط بسیار باریک و نامحسوس که در نزدیکی خط رویش مژه‌ها تاتو می‌شود بن مژه می‌گویند و معمولا به رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای سوخته می‌باشد. اغلب افرادی که نمی خواهند آرایش زیادی داشته باشند اما تمایل به افزایش جذابیت دارند از بن مژه استفاده می‌کنند. اما تاتو خط چشم اغلب ضخیم تر بوده و دارای دنباله است. همچنین می‌توان آن را با رنگ‌های دیگر نیز اجرا کرد. اما ترجیحا بهتر است از سه رنگ مشکی، قهوه‌ای سوخته و فهوه‌ای روشن استفاده شود.

آیا انجام تاتو بن مژه درد دارد؟

تاتو بن مژه درد داره ؟ این سوال بسیاری از شماهاست. در بن مژه پلک بالا با استفاده از ماده بی حسی و دستگاه‌های به روز درد اینکار حس نمی شود. تنها خراش‌های کوچکی به دلیل حساس بودن پوست ایجاد میشود. اما در بن مژه پایین به علت وارد شدن ماده بی حسی به درون چشم ایجاد حساسیت انجام این تاتو با درد همراه است.

انواع بن مژه

ماندگاری بن مژه چقدر است؟

بن مژه در واقع همان تاتوی خط چشم است که دنباله ندارد. ماندگاری بن مژه مانند بقیه تاتو‌ها می‌باشد و به نوع آب و هوای محل زندگی، جنس پوست افراد (در صورت چرب بودن ماندگاری کمتر) و نحوه مراقبت بعد از بن مژه بستگی دارد معمولا ماندگاری این تاتو بین 6 ماه تا یکسال است بعد از این مدت که تاتو کدر و کمرنگ شد میتوان نسبت به ترمیم مجدد آن اقدام کرد.

آیا هنگام بارداری و شیردهی می‌توان تاتو بن مژه انجام داد؟

در هنگام بارداری و شیردهی به دلیل تغییرات هورمونی و رقیق شدن خون، تاتو کمرنگ تر از حالت معمول است. اما به طور کلی اگر از سلامت محل انجام تاتو اطمینان دارید، انجام تاتو آسیبی به جنین و نوزاد نمی زند.

هزینه انجام تاتو بن مژه چقدر است؟

هزینه انجام اینکار با توجه به عوامل مختلفی از جمله محل انجام تاتو، میزان حرفه‌ای بودن تاتوکار، رنگ مورد استفاده و کیفیت کار دستگاه متفاوت است.

تاثیر بن مژه در زیبایی چشم

چشم‌ها در زیبایی تاثیر فوق العاده‌ای دارند، در تاتوی بن مژه رنگ دانه‌ها بین مژه‌ها بر روی خط مژه تزریق شده و باعث می‌شود مژه‌ها پرتر، سیاه تر و ضخیم تر دیده شود. با انجام این کار چشم‌ها را خوش حالت تر می‌شوند و از بی رنگی در می‌آیند.

بن مژه و زیبایی

دلایل پخش شدن رنگ تاتو بن مژه

  • رقیق بودن رنگ
  • رنگ نامرغوب
  • رنگ فاسد و تقلبی

اقداماتی که باید قبل از تاتو بن مژه انجام دهیم.

  1. چند ساعت قبل از تاتو سعی کنید از مواد خوراکی کافئین دار مانند چای یا قهوه استفاده نکنید.
  2. سعی کنید در معرض تابش اشعه uv (اشعه ماورا بنفش) قرار نگیرید. (از این اشعه برای برنز کردن پوست استفاده می‌کنند)
  3. قبل از انجام تاتوی چشم می‌‌بایست از قطره استریل چشمی استفاده کنید.
  4. قبل از تاتو، کارهای پوستی مانند لایه برداری و میکرودرم پوست میکرونیدلینگ و … که باعث ضعیف شدن پوست می‌شوند را انجام ندهید.
  5. داروهای که پوست شما را تحریک می‌کنند استفاده نکنید.
  6. چک کردن استریل بودن محل انجام تاتو.

آیا لازم است تاتو بن مژه را ترمیم کنیم؟

بله، معمولا این تاتو بعد از 14 الی 30 روز به یک جلسه ترمیم احتیاج دارد.

تاتو بن مژه برای چه چشم هایی مناسب است؟

تاتو مژه پلک پایین و بالا برای کسانی مناسب است که می‌خواهند با کاری ظریف تغییر مناسبی در ظاهر خود ایجاد کنند و از آرایش‌های دائمی بهره مند شوند. کسانی که دارای مژه هایی نه چندان بلند و ضخیم هستند و یا چشمانی بی حالت دارند می‌توانند با استفاده از این تاتو زیبایی بیشتری برای چهره خود ایجاد کنند. بهتر است بدانید خانم‌های باردار، کسانی که از مشکلات و عفونت‌های چشمی رنج می‌برند همچنین افردای که به طور مداوم در معرض اشعه هستند نمی توانند تاتو بن مژه انجام دهند.

جذاب ترین و شیک ترین مدل های تاتو بن مژه یا خط چشم

برای دیدن مدل بن مژه برایتان چند نمونه کار و عکس بن مژه آماده کرده ایم. همچنین برای دیدن مدل بن مژه چشم بیشتر به گالری تصاویر انواع مدل میکروپیگمنتیشن مراجعه نمایید.

مدل تاتو خط چشم ساده و شیکمدل تاتو خط چشم ساده و شیکمدل تاتو خط چشم پهنمدل تاتو خط چشم پهنمدل تاتو خط چشم نازک و دنباله دارمدل تاتو خط چشم نازک و دنباله دارمدل تاتو بن مژه نازک و طبیعیمدل تاتو بن مژه نازک و طبیعیتاتو خط مژهتاتو خط مژهخط چشم دائمی پهنخط چشم دائمی پهنخط چشم دائمی طبیعیخط چشم دائمی طبیعیتاتو بن مژه دائمیتاتو بن مژه دائمی





:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 مرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: